• امروز : دوشنبه - ۹ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 29 January - 2024
1
خانه دسته‌بندی نشده

۱۴۰ میلیون متر مکعب گاز برای سرپا نگه داشتن نیروگاه‌ها نیاز است

  • کد خبر : 730179
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
۱۴۰ میلیون متر مکعب گاز برای سرپا نگه داشتن نیروگاه‌ها نیاز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،ابوذر صالحی مدیر کل امور بین الملل توانیر،گفت: در کشور تاکنون برای ۲۴ مرکز استخراج رمز ارز مجاز از سوی وزارت صمت مجوز صادر شده است که تقاضای آن‌ها ۳۱۰ مگاوات برق است. در حال حاضر چیزی که میانگین این عدد مصرف می‌کنند ۲۰۰ مگاوات است که این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،ابوذر صالحی مدیر کل امور بین الملل توانیر،گفت: در کشور تاکنون برای ۲۴ مرکز استخراج رمز ارز مجاز از سوی وزارت صمت مجوز صادر شده است که تقاضای آن‌ها ۳۱۰ مگاوات برق است. در حال حاضر چیزی که میانگین این عدد مصرف می‌کنند ۲۰۰ مگاوات است که این عدد نیم درصد از مصرف برق کشور است.

او ادامه داد: در طی این مدت چیزی بالغ بر ۳۰۰ مگاوات رمز ارز غیرمجاز کشف شده و با آن‌ها برخورد کرده‌ایم، به صورت کلی مصرف کل رمز ارز‌های مجاز و غیر مجاز در کشور کمتر از یک درصد است هرچند که در کشور طی هفته‌های گذشته خاموشی‌های مقطعی داشته‌ایم، ولی کمبود برق در روز‌های اخیر ربطی به ماینر ندارد.

مدیر کل امور بین الملل توانیر اضافه کرد: ما به طور کلی صادرات برق نداریم، ولی تبادل برق با کشور‌های مرزی خاکی داریم به طوری که از برخی کشور‌ها برق وارد می‌کنیم و به برخی دیگر برق صادر می‌کنیم.

صالحی بیان کرد: در فصل سرد زمستان کشور‌های همجوار نیازی به برق کشور ما ندارند، ولی بیشترین صادرات برق کشور ما به خاک عراق است که در برخی از مواقع به ۲ هزار مگاوات هم این عدد می‌رسد اگر هم صادرات داشته باشیم ۱ الی ۲ درصد از میزان برق مصرفی در کشور به صادرات تعلق می‌گیرد؛ لذا صادرات برق نمی‌تواند منجر به خاموشی برق در کشور شود، در حال حاضر ۵۰ درصد برق کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود که نیمی از برق کشور در این زمینه مصرف می‌شود و مابقی در بخش صنعتی، تجاری انجام می‌شود لذا قطع شدن برق در برخی از مناطق مربوط به سوخت نیروگاهی بوده است.

او گفت: طبق آخرین آمار رسیده ۸۰ درصد گاز تولید در کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود و این تعداد میزان مصرف باعث کاهش ورودی سوخت به نیروگاه‌ها می‌شود، در حالت عادی ما ۱۴۰ میلیون متر مکعب برای سرپا نگه داشتن نیروگاه‌ها گاز دریافت می‌کنیم.

مدیر کل امور بین الملل توانیر افزود: ما در حال حاضر با محدودیت تولید در نیروگاه‌های کشور مواجه هستیم و با وجود اینکه بیش از ۸۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید داریم، ولی کمتر از نصف این عدد ظرفیت تولید داریم، چون ما با محدودیت سوخت نیروگاهی مواجه هستیم.

صالحی با اشاره به صادرات برق به کشور‌های شرق کشور گفت: با افتتاح نیروگاه شیروان، برق به یک سیستم یکپارچه و پیوسته‌ای متصل می‌شود و مدل شبکه برق کشور به صورت استخری است که همه برق را به شبکه می‌دهند و تمام مصرف به ویژه صادرات نیز از این شبکه انتقال صورت می‌گیرد و این طور نیست که با افتتاح یک نیروگاه صادرات برق صورت می‌گیرد و این یک تصور اشتباهی است.

او اضافه کرد: بعید می‌دانم واحد نیروگاه شیروان به مدار صادرات بیاید و این صادرات بدین صورت سریع امکان پذیر نیست و کار پیچیده‌ای است و در وهله اول تامین برق کشور اولویت توانیر است.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730179

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.