• امروز : پنج شنبه - ۱۷ آذر - ۱۴۰۱
  • برابر با : Thursday - 8 December - 2022
0
خانه دسته‌بندی نشده

۲۴ ماه تا بهره برداری از بخش گازی نیروگاه جدید بعثت

  • کد خبر : 730384
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
۲۴ ماه تا بهره برداری از بخش گازی نیروگاه جدید بعثت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، علیرضا نصرالهی، مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی در گفت‌وگو با نیرونیوز در خصوص قرارداد ساخت نیروگاه جدید سیکل‌ترکیبی بعثت تهران که در روزهای پایانی سال گذشته بین شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و گروه مپنا به امضا رسید، گفت: قراردادی که با شرکت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، علیرضا نصرالهی، مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی در گفت‌وگو با نیرونیوز در خصوص قرارداد ساخت نیروگاه جدید سیکل‌ترکیبی بعثت تهران که در روزهای پایانی سال گذشته بین شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و گروه مپنا به امضا رسید، گفت: قراردادی که با شرکت گروه مپنا امضا شده مثل قراردادهای کلاس F قبلی است که زمان بندی اجرای بخش گاز نیروگاه ۲۴ ماه است.

تجهیز نیروگاه جدید بعثت با توربین های ملی ۲۲۰ مگاواتی

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مقرر شده نیروگاه جدید سیکل ترکیبی بعثت با توربین های ۲۲۰ مگاواتی MGT-75 ساخت مپنا تجهیز شود، گفت: این توربین جدید ۲۲۰ مگاواتی ساخت داخل در زمره توربین های کلاس F قرار می گیرد.

وی در پاسخ به اینکه "آیا در دیگر نیروگاههای کلاس F نی از توربین های جدید ۲۲۰ مگاواتی استفاده خواهد شد؟"، افزود: اگر در فاز دوم قرارداد احداث ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاههای کلاس F که در گذشته با مپنا به امضا رسیده بود، توانستیم از توربین‌های ۳۰۰ مگاواتی زیمنسی که داخلی سازی شده استفاده کنیم، اینکار را خواهیم کرد؛ اما اگر نتوانستیم، از توربین های ملی ۲۲۰ مگاواتی کلاس F در پروژه های مربوطه بهره خواهیم گرفت.

قابلیت مانور بیشتر در احداث نیروگاههای کلاس F

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی تصریح کرد: برای پروژه های بعدی قرارداد احداث ۵۰۰۰ مگاواتی نیروگاههای کلاس F، امیدوارم هر دو گزینه توربین های ۲۲۰ مگاواتی ملی و توربین های ۳۰۰ مگاواتی زیمنسی را برای انتخاب در اختیار داشته باشیم.

وی ادامه داد: بیشتر بحث راندمانی مطرح است؛ توربین ۲۲۰ مگاواتی قابلیت های بهتری از نظر سایزی دارد و برای آنکه بتوانیم مانور سایزی انجام دهیم، بیشتر به کار می آید.

نصرالهی اذعان داشت: توربین های کلاس F زیمنسی بزرگ است و ترتیب ۲ – ۲ – 1 آن راندمان بسیار خوبی در کلاس ۹۰۰ مگاوات به دنبال دارد، همه جای کشور قابلیت نصب ندارد؛ اما اگر توربین های ۲۲۰ مگاواتی را با ترتیب ۲ – 2 – 1 قرار دهیم، در کلاس ۵۰۰ – 600 مگاوات قرار می گیرد و همه جای کشور قابلیت نصب دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730384

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.