به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، علیرضا نصرالهی، مجری طرح نیروگاههای سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی در گفتوگو با نیرونیوز در خصوص قرارداد ساخت نیروگاه جدید سیکلترکیبی بعثت تهران که در روزهای پایانی سال گذشته بین شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و گروه مپنا به امضا رسید، گفت: قراردادی که با شرکت گروه مپنا امضا شده مثل قراردادهای کلاس F قبلی است که زمان بندی اجرای بخش گاز نیروگاه 24 ماه است.
تجهیز نیروگاه جدید بعثت با توربین های ملی 220 مگاواتی
این مقام مسئول با اشاره به اینکه مقرر شده نیروگاه جدید سیکل ترکیبی بعثت با توربین های 220 مگاواتی MGT-75 ساخت مپنا تجهیز شود، گفت: این توربین جدید 220 مگاواتی ساخت داخل در زمره توربین های کلاس F قرار می گیرد.
وی در پاسخ به اینکه "آیا در دیگر نیروگاههای کلاس F نی از توربین های جدید 220 مگاواتی استفاده خواهد شد؟"، افزود: اگر در فاز دوم قرارداد احداث 5000 مگاوات نیروگاههای کلاس F که در گذشته با مپنا به امضا رسیده بود، توانستیم از توربینهای 300 مگاواتی زیمنسی که داخلی سازی شده استفاده کنیم، اینکار را خواهیم کرد؛ اما اگر نتوانستیم، از توربین های ملی 220 مگاواتی کلاس F در پروژه های مربوطه بهره خواهیم گرفت.
قابلیت مانور بیشتر در احداث نیروگاههای کلاس F
مجری طرح نیروگاههای سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی تصریح کرد: برای پروژه های بعدی قرارداد احداث 5000 مگاواتی نیروگاههای کلاس F، امیدوارم هر دو گزینه توربین های 220 مگاواتی ملی و توربین های 300 مگاواتی زیمنسی را برای انتخاب در اختیار داشته باشیم.
وی ادامه داد: بیشتر بحث راندمانی مطرح است؛ توربین 220 مگاواتی قابلیت های بهتری از نظر سایزی دارد و برای آنکه بتوانیم مانور سایزی انجام دهیم، بیشتر به کار می آید.
نصرالهی اذعان داشت: توربین های کلاس F زیمنسی بزرگ است و ترتیب 2 – 2 – 1 آن راندمان بسیار خوبی در کلاس 900 مگاوات به دنبال دارد، همه جای کشور قابلیت نصب ندارد؛ اما اگر توربین های 220 مگاواتی را با ترتیب 2 – 2 – 1 قرار دهیم، در کلاس 500 – 600 مگاوات قرار می گیرد و همه جای کشور قابلیت نصب دارد.
انتهای پیام/