• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

قطعی برق میلیون‌ها نفر در اروپا در بحبوحه بحران انرژی

  • کد خبر : 730884
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۸:۳۳
قطعی برق میلیون‌ها نفر در اروپا در بحبوحه بحران انرژی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، طبق بیانیه شرکت خدمات توزیع انرژی کوزوو، مصرف‌کنندگان برق در این کشور باید به خاطر تولید ناکافی برق در داخل و همچنین بحران جهانی انرژی، مصرف خود را بیش‌از پیش بهینه کنند. شرکت ملی برق کوزوو در اوایل همین ماه اعلام کرده بود بزرگ‌ترین نیروگاه تولید برق زغال‌سنگ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، طبق بیانیه شرکت خدمات توزیع انرژی کوزوو، مصرف‌کنندگان برق در این کشور باید به خاطر تولید ناکافی برق در داخل و همچنین بحران جهانی انرژی، مصرف خود را بیش‌از پیش بهینه کنند.

شرکت ملی برق کوزوو در اوایل همین ماه اعلام کرده بود بزرگ‌ترین نیروگاه تولید برق زغال‌سنگ در این کشور هر ۲ واحد خود را به‌خاطر مشکلات فنی تعطیل می‌کند. این اقدام گرمایش مرکزی در پایتخت کوزوو را متوقف  و کشور را وادار به واردات برق با قیمت بالا کرده‌است.

این اتفاق دو هفته پس‌از آن افتاد که صربستان هم مجبور شده بود برق برخی مصرف‌کنندگان را قطع کند. در همین حین، اپراتور شبکه برق انگلیس هم اولین هشدار خود را در فصل زمستان اعلام کرد. شرکت برق فرانسه فعالیت راکتورهای برق هسته‌ای خود را که ۱۰ ‌درصد ظرفیت برق فرانسه را تولید می‌کردند، متوقف کرده‌است. دراین‌بین آلمان، به‌خاطر تعطیلی نیمی از ظرفیت تولید برق هسته‌ای خود تا پایان ۲۰۲۱، فشار بر شبکه‌های برق اروپا را افزایش داده‌است.

گروه تجاری ترافیگورا هشدار داد احتمال افزایش خاموشی در اروپا در آستانه یک زمستان سخت وجود دارد.

وزیر اقتصاد کوزوو هفته گذشته در رسانه‌های داخلی گفت بروز مشکل در عملکرد یک واحد در نیروگاه اصلی برق زغال سنگ این کشور، کمبود برق در فصل زمستان را تشدید می‌کند. در حال حاضر تولید برق داخلی کمتر از یک‌سوم نیاز کوزوو به برق را تامین و این کشور را محتاج به واردات گران‌قیمت آن کرده‌است.

دراین‌بین، واردات برق از آلبانی، صربستان، مونته‌نگرو و مقدونیه شمالی از اوج بیش‌از ۷۵۰ مگاوات در روز چهارشنبه تا ۴۶۹ مگاوات کاهش یافته است.

انتهای پیام/ راشاتودی

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730884

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.